הצטרף כמנוי באמצעות RSS Feed

סטארטאפיסט? 10 טיפים למיתוג עצמי ברשתות החברתיות

כיצד תוכלו למקסם את החשיפה ברשתות החברתיות ואיך עושים זאת נכון? הנה 10 טיפים שיעזרו לכם

twitהחלטתם להשתמש ברשתות חברתיות כדי לקדם את הסטארטאפ שלכם. מעולה. עכשיו תחשבו על איך לקדם את עצמכם ברשתות האלו. מיתוג אישי יעזור לכם לקדם את המוצר שלכם וגם ליצור קשרים, לבנות מוניטין ובטווח הארוך להגיע לקהל היעד שלכם. כדי שלא תלכו לאיבוד בים התוכן ברשת, הנה כמה טיפים שיכוונו אתכם לסוג התוכן שכדאי שתדברו עליו ברשתות החברתיות:

1. החיים האישיים שלכם: אנשים אוהבים להכיר את הבן אדם שנמצא מעבר לסטטוס. חשוב להם להכיר אתכם קצת מעבר למה שניתן להבין מתמונת הפרופיל ולהציץ לתוך החיים האישיים שלכם. בתור מושא להערצה או לפחות מקור להשראה חשוב שתראו למי שמסביבכם שאתם בדיוק כמוהם. גם לכם יש ילדים, גם אתם יוצאים לחופשה או ממתינים בתור לבנק.

2. טעויות ולקחים שלמדתם: למרות שלרבים קשה לראות זאת, הודאה בטעויות ולמידת לקחים הם סימן לצמיחה. כולם נתקלים בקשיים ומנסים להתגבר עליהם וזה הרבה יותר קל כשיש מישהו לחלוק את זה איתו וללמוד ממנו. אל תתביישו להודות שטעיתם. חלקו את נסיונכם ואחרים יחלקו אתכם את נסיונם ויעזרו לכם להשתפר.

3. השיבו לשאלות: בימינו אנשים משתמשים ברשתות חברתיות ככלי שיעזור להם לקבל תשובות. למה לעשות חיפוש בגוגל כשאפשר לשאול את המנכ"ל של החברה את השאלה ב-Quora? מענה לשאלות רלוונטיות בתחומכם יעזור לכם להכיר אנשים חדשים (ואולי לקוחות פוטנציאליים) ויעזור למתג אתכם כמומחים.

4. מידע מעניין וכתבות שאהבתם: כולם חולקים מידע ברשתות חברתיות, השאלה היא איך עושים זאת. אם מצאתם מאמר, סרטון או לינק ששווה לחלוק עם אחרים, שתפו והוסיפו את חוות דעתכם האישית. לעשות copy paste לכותרת לא יהפוך אתכם למביני עניין. לכתוב את דעתכם, להוסיף ציטוט או רפרנס משלכם בהחלט ימצב אתכם כמובילי דעה ולא חלק מהעדר.

5. תמונות: תוכן הוא המלך, אבל כשזה מגיע לרשתות חברתיות גם לתמונות יש מקום של כבוד בבניית המיתוג האישי שלכם. שתפו תמונות מעניינות או מיוחדות (הנוף מהמשרד, ארוחת הערב שהרגע הכנתם) שיעזרו לקהל העוקבים להכיר אתכם טוב יותר. אין צורך לצלם כל ארוחה, כל יום.

6. פניני חכמה: אם זה בספרות מקצועית, בהרצאה או כתבה שקראתם, כשאתם נתקלים בפניני חכמה שתפו אותן עם אחרים. הרבה פעמים אפשר לסכם תובנות בכמה מילים במקום בספר שלם ובעזרתן לפתוח עבור אחרים צוהר לעולם חדש ומרתק.

7. העבודה שלכם: במהלך היום יום אתם יוצאים לפגישות, בונים תכניות ואולי גם מפתחים פיצ'ר חדש. הדברים שנראים לכם הכי קטנים וטריוויאלים עשויים להיות מקור עניין עבור אחרים. לא רק שתוכלו לקבל פידבק על מה שאתם עושים (יתרון עצום לכל יזם) תוכלו גם לחזק את המוניטין שלכם בתחומים נוספים.

8. מידע מאירועים וכנסים: אם כבר הגעתם לכנס, קחו כמה דקות וספרו לחבריכם ברשתות החברתיות מי נמצא שם, על מה מדברים ואת התובנות האישיות שלכם מהאירוע. כך תוכלו להשתמש בנושא טרנדי כדי למשוך תשומת לב ויחד עם זאת תזכו להיתפס כמומחים.

9. ממים ובדיחות: מדובר בתוכן שהוא ויראלי מלכתחילה, אבל אין שום סיבה שלא תשתמשו בו, במינון הנכון. זה יעדי על היותכם מחוברים למציאות היום יומית ועל העובדה שיש לכם חוש הומור. היזהרו מהצהרות פוליטיות או פוגעניות כדי לא ליצור אנטגוניזם.

10. הסטארטאפ/מוצר שלכם: בכל שלב של חיי הסטארטאפ שלכם ניתן למצוא יתרונות לחשיפה ברשתות וקבלת פידבק. בתחילת הדרך זו אפשרות מצויינות לערוך ולידציה לרעיון, בשלבים מוקדמים ניתן לקבל פידבק ממשתמשים וכשהמוצר בחוץ להמשיך ולקדם אותו בקרב קהל העוקבים שצברתם. אל תתביישו לדבר על הסטארטאפ שלכם, אבל היזהרו מלדבר רק עליו. הקפידו לחלוק מידע שרלוונטי לפידבק שתרצו לקבל מבלי לשטוח בפני העולם כל פיסת מידע אסטרטגית שצברתם במשך השנים.

כשזה מגיע לרשתות חברתיות אין נוסחת קסם. צריך לנסות קצת מהכל ולהגיע למינון הנכון הן מבחינת קהל היעד והן מבחינת התוכן שביכולתכם לייצר. ככל שתשקיעו בתוכן ובתדירות בה אתם פעילים ברשתות החברתיות, כך יגדל הסיכוי שתקבלו תמורה טובה להשקעה הזו.

הפוסט נכתב על ידי מאיה שגיא ופורסם לראשונה בבלוג של בלונד 2.0.

קטגוריה: מאמרים ופרסומים

השאר תגובה